Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of minorities --- Educational sciences --- migranten --- minderheden --- pedagogiek --- opvoeding
Choose an application
Wist je dat miljoenen mensen hun huis verlaten omdat er in hun land oorlog is, omdat ze arm zijn, geen eten hebben of hun oogst mislukt is? Wist je dat niet iedereen dezelfde taal spreekt of er hetzelfde uitziet? Wist je dat er in alle landen feest gevierd wordt? Wist je dat ... we er niet allemaal hetzelfde uitzien maar wel hetzelfde kunnen wensen?Ontdek in dit liedjesboek 'Samen over de grens', in samenwerking met 11.11.11 en Levende Muziek, dertien liedjes over migratie en vluchten.http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?doelgroep=edu&ct=99&pg=detail&rid=1426http://www.11.be/kom-in-actie/op-school/basis-onderwijs/item/liedjesboek-over-migratie-samen-over-de-grens
Migration. Refugees --- 11.11.11.-projecten --- Migratie --- Liederenbundels --- Kinderliederen --- Diversiteit --- Vluchtelingen --- Andere culturen --- 477.7 --- 788.2 --- 471.46 --- vluchtelingen --- Muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- 11.11.11 --- Liedboek --- Kinderlied --- Vluchteling --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics of social education
Choose an application
Het vmbo maakt weinig gebruik van het museum als leeromgeving. In het proefproject 'Interculturele Museale Leerroutes' van de Nederlandse Museumvereniging en het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum (APS) is nauw samengewerkt met vmbo-leerkrachten, docenten van de tweedegraads Nieuwe Lerarenopleiding (NLO) en hun studenten. Het doel van de samenwerking is om museummedewerkers en docenten te trainen in het ontwikkelen van intercultureel onderwijsmateriaal voor musea. Naar aanleiding van het proefproject zijn in 1999 en 2000 tevens workshops georganiseerd. De bevindingen uit theorie en praktijk zijn gebundeld in deze handleiding. De leerroutes uit het proefproject fungeren als voorbeelden bij de onderwijsconcepten die worden geïntroduceerd. Een aantal projecten wordt nader belicht. Bevat een lijst met namen van museummedewerkers, NLO- en vmbo-docenten die actief zijn op het gebied van intercultureel leren en leren in musea.
#FARO gidsen_gidsvaardigheden --- #FARO gidsen_publiekswerking --- musea --- interculturaliteit --- erfgoededucatie --- Nederland --- erfgoed --- didactiek --- expressie --- 477 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Museology --- Sociology of minorities --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- cultural heritage --- docents --- Netherlands --- 02.30 museology. --- Intercultureel onderwijs. --- Musea. --- cultural heritage. --- docents.
Choose an application
700.4 --- 05 <493> --- kunst --- onderwijs --- #VCV tijdschrift ruil --- #C91TS-g --- 620 Kunst --- tijdschriften interieur --- Vlaanderen --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- Rubriek serials: architectuur, stedenbouw en bouw --- 950 --- Kunst --- 700.2 --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Algemene tij000508633 dschriften --- Art --- art [fine art] --- fine arts [discipline] --- museums [buildings] --- beeldende kunst --- musea --- plastische opvoeding --- Flanders --- museum --- Huis van Alijn --- art [discipline] --- mode --- Huis van Alijn.
Choose an application
'Museum van het gevoel. Musea op de huid van de samenleving neemt de lezer op sleeptouw langs grotendeels onontgonnen terrein: nieuwe vormen van museumbeleving, met (hernieuwde) aandacht voor morele verantwoordelijkheid, engagement, empathie, wijsheid, schoonheid, persoonlijke betekenisgeving, zintuiglijkheid en emotionaliteit. Het rationele, intellectuele museum dat alleen maar objecten bestudeert, is voorgoed passé.Als u zich afvraagt hoe musea emoties kunnen inzetten, en waarom dat eigenlijk zou moeten, dan is dit boek beslist iets voor u. Voor iedereen die interesse heeft in musea, tentoonstellingen, erfgoedstudies en erfgoed(beleid). Aanbevolen literatuur voor museumprofessionals, (lokale) beleidsmakers, studenten (kunst-) geschiedenis, Cultural Studies en onderzoekers.
museumkunde --- erfgoed --- Musea. --- beauty --- empathy --- Sociology of cultural policy --- museology --- emotion --- Museology --- kunstopvoeding --- Museums --- Management --- Social aspects --- Psychological aspects --- 904 --- Erfgoed --- cultuur --- C3 --- musea --- 613 Musea --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 008 --- Kunst en cultuur --- PXL-Education 2017 --- cultuuroverdracht --- kunst en maatschappij --- Musea --- Tentoonstellingen --- Emoties --- Innovatie --- Musea voor opvoeding en onderwijs --- Maatschappelijke oriëntatie --- 700.7 --- Museums--Vlaanderen --- Museum --- Tentoonstelling --- Emotie --- museumkunde. --- erfgoed.
Choose an application
Onder de studenten van het Belgisch hoger onderwijs zijn er steeds buitenlanders geweest. De samenstelling van deze groep studiemigranten is echter recent gevoelig gewijzigd. Ook de maatschappelijke context waarbinnen deze migratie plaatsvindt is veranderd, zowel in België, Europa als op wereldschaal. Dit boek bundelt de kennis over de migratiestroom van buiten de EU. Aan de basis hiervan ligt een onderzoek uitgevoerd door sociale wetenschappers van de UGent en de ULB, in opdracht van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding en Federaal Wetenschapsbeleid. Wat drijft studenten van buiten de EU om in België te studeren? Wat zijn hun dromen en verwachtingen? Hoe worden ze hier onthaald? Naast een sociale analyse van deze immigranten krijgt ook het beleid uitvoerig aandacht. Wie ijvert ervoor dat deze buitenlanders in België komen studeren? Voor welke redenen zijn zij voorstanders van het aanzwellen van deze migratiestroom? Wat is de houding van de Belgische overheid en sluit België aan bij de beleidskeuzes die genomen werden in de andere landen van de Europese Unie? Hoe verhoudt dit beleid naar studiemigranten zich tot het globale immigratiebeleid?
Social Sciences and Humanities. Demography --- Migration --- International Migration. --- Migration. Refugees --- migratieonderzoek --- HO (hoger onderwijs) --- hogeschoolstudenten --- Higher education --- Belgium --- Migratie. Vluchtelingen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- België --- Onderwijs --- Diversiteit --- Multiculturaliteit --- Allochtonen --- Studiekeuze --- Hoger onderwijs --- Europa --- 742 Scholieren en studenten --- 668 Migranten --- #KVHA:Migratie --- #KVHA:Studiemigratie --- hoger onderwijs --- migranten --- 378.4 <493> --- Buitenlandse studenten ; België --- Buitenlandse studenten ; onderwijs ; Vlaanderen --- S20090566.jpg --- migratie --- 451.2 --- 378.4 <493> Universiteiten--België --- Universiteiten--België --- 378 --- 325 --- Provincie West-Vlaanderen --- Multiculturalisme --- Allochtoon --- Crisis --- Cultuur --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Vlaanderen is een bestemmingsregio van steeds meer migranten. De toename aan instromers en de diversiteit van de instroom heeft ingrijpende gevolgen voor de Vlaamse samenleving. We stellen veranderingen vast op uiteenlopende gebieden: regio van herkomst, modaliteiten van migratie, scholingsgraad, demografisch profiel, sociaal, economisch en cultureel kapitaal, migratiemotieven, inpassing in internationale netwerken, enzovoort. Deze rijke en toenemende diversiteit beïnvloedt 'het samenleven' in Vlaanderen ten gronde. Ondanks de vanzelfsprekende verwevenheid tussen de aard van de migratie en de consequenties ervan voor de ontvangende samenleving, blijft deze link tussen beide zowel op het academische maar zeker op het beleidsniveau onderbelicht. De bijdragen gebundeld in deze publicatie bestuderen vanuit telkens een andere invalshoek welke positieve én negatieve effecten deze veranderende migraties hebben op de sociale cohesie van de samenleving, de arbeidsmarkt, het onderwijs, huwelijk en familie, de gezondheidszorg, welzijn, het religieuze landschap, waarden en normen ... MInteGRATIE is de neerslag van het vierde congres van CeMIS, het Centrum voor Migratie en Interculturele Studies van de Universiteit Antwerpen (www.cemis.ua.ac.be). Het congres werd voorafgegaan door een jaar voorbereidend werk in reflectiegroepen, bestaande uit academici, beleidsvertegenwoordigers en vertegenwoordigers uit het middenveld. MInteGRATIE biedt een overzicht van het wetenschappelijke onderzoek over migratie en integratie, in kritische samenspraak met vertegenwoordigers van verschillende maatschappelijke velden (bron: covertekst).
Migratie ; Vlaanderen. --- Migration. Refugees --- integratie --- asielzoekers --- migratie (mensen) --- Sociology of minorities --- integratiebeleid --- Flanders --- Migration --- Flanders (Belgium) --- Congresses --- Social integration --- Migranten 325.11 --- Gezin 314.6 --- Economische toestand 338.1 --- #SBIB:314H250 --- #SBIB:39A6 --- 668.6 Inburgering en integratie --- 313 --- Multiculturele samenleving --- diversiteit --- Vlaanderen --- 314.7 --- Migratie --- Integratie --- Samenleving --- Beleid --- Migratie: algemeen --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- Allochtonen --- Sociale cohesie --- Arbeidsmarkt --- Onderwijs --- Huwelijk --- Gezondheidszorg --- Welzijnszorg --- Godsdienst --- Waarden --- Bejaarden --- Gezinshereniging --- Asielzoekers --- Vluchtelingen --- Niet-begeleide buitenlandse minderjarigen --- Mensenhandel --- Diversiteit --- Ouderen --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Allochtoon --- Zorg- en welzijnssector --- Waarde (ethiek) --- Oudere --- Asielzoeker --- Vluchteling --- Niet-begeleide Buitenlandse Minderjarigen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Kaart --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Volwassene --- multiculturalisme --- gezinshereniging --- Persoon met een migratieachtergrond --- Verzoeker om internationale bescherming --- Niet-begeleide buitenlandse minderjarige
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|